A methodology for brand feature establishment based on the decomposition and reconstruction of a feature curve

For creative products, maintaining original brand elements and features in a new product is an important issue in the design process as brand features are conceived and generated for longevity.

創造的な製品については、新製品のオリジナルのブランド要素と機能を維持することは、ブランド機能が長生きのために考案され生成されるため、設計プロセスにおいて重要な問題です。

However, current methods rely on designers’ abilities, and the size of forms is easily affected when shape morphing is applied, causing limitations in computer-aided design.

しかしながら、現在の方法は設計者の能力に依存しており、形状モーフィングを適用すると形態の大きさが容易に影響を受け、コンピュータ支援設計に限界が生じる。

In order to focus on design while preserving key features, a systematic method for presenting brand features is proposed in this article.

主要な機能を維持したまま設計に注力するため、この記事ではブランド機能を体系的に提示する方法を提案します。

In this method, the feature curves of the brand features of a company are decomposed with defined feature parameters, which were then used to reconstruct the feature curve of the designed product in the design stage by using a residual modified gray prediction model.

この方法では、企業のブランド特徴の特徴曲線を定義された特徴パラメータで分解し、設計段階で設計された製品の特徴曲線を残差修正グレー予測モデルを用いて再構成する。

A classic vehicleconfiguration design is taken as an example to show the implementation procedure of the proposed method.

古典的な乗り物の設計は、提案された方法の実施手順を示す例として用いられている。

With residual modification, this method can also assimilate other forms from the original form database, and generate new forms based on gray prediction.

残りの修正で、この方法は元のフォームデータベースから他のフォームを同化し、グレー予測に基づいて新しいフォームを生成することもできる。

The results show that brand features can be retained in the newly designed product based on the proposed method.

結果は、提案された方法で新しく設計された製品にブランドの特徴を保持できると示している。

Though vehicle design is taken as the example, this method can also be used to develop designs for many other the brand features.

乗り物の設計は例として行われるが、この方法は他の多くのブランド機能の設計を開発するためにも使える。

For classic products with historical value, this method can generate new forms that maintain original brand features, thereby satisfying customers’ needs for brand authenticity.

歴史的価値のある古典的な製品において、この方法はオリジナルのブランド機能を維持する新しいフォームを生成することができ、それによって客のブランドの真正性に対するニーズを満たす。

Level 1   black
Level 2   gray
Level 3   gray
Level 4   water
Level 5   blue
Level 6   none
Level 7   green
Level 8   yellow
Level 9   none
Level 10  red
 
 

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